Baroq’eMotion – Eveniment Asociat – Bucharest Early Music Festival
Baroq’eMotion – Eveniment Asociat

Baroq’eMotion – Eveniment Asociat

Starts from: noiembrie 14, 2016

Start Time 7:00 pm

Sala „Atelier” (Teatrul Național București)

Luni, 14 noiembrie 2016, ora 19.00, la Sala „Atelier” (Teatrul Național București), va avea loc spectacolul „Baroq’eMotion”, un spectacol de dans contemporan desfășurat pe muzică veche. Bilete: http://bit.ly/2flvznr

Artiști

Laurențiu Calomfirescu s-a născut în anul 1968. Este absolvent al Facultăților de Cibernetică din București și Regie din Târgul Mureș, a pus în scenă spectacole jucate la Teatrul Nottara și de Comedie din București, Târgoviște, Arad, Sf. Gheorghe, precum și în Sicilia, Italia. A fost membru al juriului în festivalurile de film Dream Fest – Slatina (2014) și Spune pe Scurt (2011), selecționer al Festivalului de teatru pentru Deținuți (2014) și membrul în juriul Concursului de scenarii de teatru din Penitenciare (2013). A realizat numeroase filme de scurt metraj, precum și filme documentare. Are în lucru cartea “99 de scenarii de scurt metraj”. Este profesor de regie la Centrul de Creatie pentru Film Documentar si Scurt metraj. A realizat numeroase spoturi video și audio, precum și videoclipuri pentru formația de rock, Iris. A realizat producția mai multor audiobook-uri de povești cu numeroase edituri de carte. Este directorul trupei de teatru Romthalia și director al Teatrului de Emoție. Din anul 1990 activează la Radio România.

Csilla Juhász este absolventă a Liceului de Artă din Cluj la secțiile dans clasic și dans modern. Pasiunea pentru dansul istoric a făcut-o ca începând cu anul 2000 să urmeze cursurile de dans baroc ale Academiei de Arte din Budapesta la clasa profesorului Gábor Kovács. A urmat cursuri de perfecționare în domeniul dansului baroc cu Mary Collins (Ringve International Summercourse, Norvegia), Françoise Denieau și Bérengère Bodenan (Academie de Sablé, Franța). Csilla este conducător artistic, instructor de dans istoric, coregraf și dansatoare în Ansamblul de dans istoric Passeggio din Cluj-Napoca. A activat ca instructor de dans istoric, coregraf și dansatoare în Ansamblul de dans istoric Passamezzo, membru al ansamblului de dans istoric Amaryllis, membru al formației de dans modern Nova (Cluj) și instructor de dans clasic și modern al Școlii de Arte Cluj-Napoca. Din anul 2009 este președinte al Asociației Ars Saltandi din ClujNapoca.

Raluca Enea este absolventă a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti – secțiile Pedagogie instrumentală – pian și Interpretare – clavecin, la clasa profesoarei Ogneanca Lefterescu. Din 2005 și-a continuat studiile de clavecin în Germania, sub îndrumarea profesorilor Harald Hoeren, Glen Wilson şi Ketil Haugsand. A urmat cursuri de perfecţionare susţinute de Menno van Delft (Olanda), Frédérick Haas (Belgia), Malcolm Bilson (SUA), Ketil Haugsand (Norvegia), cursurile Academiei din Sablé, sub îndrumarea profesorilor Françoise Lengellé şi Howard Crook (clavecin şi canto baroc) și cursuri de muzică de cameră cu Jan de Winne, Marcel Ponseele și Hervé Douchy (Belgia). A susţinut concerte în România, Germania, Norvegia, Ungaria. Raluca este artist liric al Filarmonicii „G. Enescu” Bucureşti, cadru didactic asociat şi doctorand al UNMB și director artistic al Festivalului de Muzică Veche București. Coordonează proiectele educative și de formare în domeniul muzicii vechi susținute de Asociația Culturală Antiqva, în România.

Context

Baroq’eMotion transferă în contemporan rafinamentul artistic al omului secolelor XVII – XVIII și îl suprapune peste „evoluția tehnică” a secolului XXI. El este o îmbinare stranie între conformism și non-conformism, între eleganța costumelor și parfumurile sofisticate de acum sute de ani înlocuite în zilele noastre de haine simple și comode, purtate de oameni grăbiți care „comunică” în doar câteva secunde la distanțe de sute de kilometri. Muzica veche, interpretată la clavecin, însoțește dansul pe tot parcursul spectacolului iar coregrafiile sunt inspirate din epoca Barocului muzical și din dansul contemporan. Dansul contemporan desfășurat pe muzică veche este cel care stabilește conexiunea între cele două lumi total diferite iar totul este cu atât mai original cu cât regia spectacolului propune publicului o succesiune de mijloace tehnice contemporane. Spectacolul conține trei părți: prima dintre ele se desfășoară pe muzică din creația școlii franceze de clavecin, atât de bine adaptată mișcărilor caracteristice dansului baroc. Partea a doua a spectacolului propune o paradoxală combinație între structurile stricte ale formelor de fugă bachiană și libertatea deplină a dansului contemporan. Spectacolul se încheie în forță cu un fandango din creația spaniolă pentru clavecin. (Raluca Enea).

Program

Jean Philippe Rameau (1683 – 1764) Din colecţia Pièces de Clavecin – Edition intégrale – Les Indes Galantes – Balet, reduit a quatre grands concerts (1735/36): Entrée
Din colecţia „Pièces de clavessin avec une methode pour la mechanique des doigts” (1724) Suite en mi: Allemande – Courante – Gigue en Rondeau – 2e Gigue en Rondeau – Le Rappel des Oiseaux – Rigaudon – 2e Rigaudon – Double du 2e Rigaudon – Musette en Rondeau – Tembourin – La Villageoise (Rondeau) Antoine Forqueray le Père (1650 – 1714) / Jean – Baptiste – Antoine Forqueray le Fils (1699 – 1782)
Din IIe Suite din Piéces de viole composées par Mr. Forqueray le Père. Mises en Pièces de Clavecin: La Mandoline, La Buisson. Chaconne
Johan Sebastian Bach (1685 – 1750) Din Sonata în re pentru clavecin solo, BWV 964: Adagio – Fuga Antonio Soler (1729 – 1783): Fandango Laurențiu Calomfirescu – direction

Laurențiu Calomfirescu – regie
Csilla Juhász – coregrafie, dans
Raluca Enea – clavecin

Sumele generate din donatiile publicului participant vor fi transferate integral proiectului de restaurare Clavecinissimo.

Proiect realizat de Primăria Municipiului Bucureşti prin ARCUB în colaborare cu Asociația Antiqva.

pmbarcub